Konkurs AgroLiga 2015 – to promocja polskich firm. Firma VICTORIA CYMES miała zaszczyt uczestniczyć w tym wielkim wydarzeniu, które odbyły się w Ogrodach Prezydenckich.

Z polskiej żywności można być dumnym, z sukcesem konkuruje ona na rynkach światowych z żywnością z innych krajów - powiedział w czwartek prezydent Bronisław Komorowski podczas gali AgroLigi 2014, która odbyła się w ogrodach Pałacu Prezydenckiego.

Celem konkursu AgroLiga jest promocja rolników oraz firm potrafiących produkować bardzo dobre wyroby na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Konkurs organizowany jest na szczeblu wojewódzkim przez Wojewódzkie Ośrodki Doradztwa Rolniczego, zaś na szczeblu krajowym - przez Redakcję Audycji Rolnych Programu 1 TVP we współpracy ze Stowarzyszeniem AgroBiznesKlub.

Wszyscy laureaci otrzymali listy gratulacyjne od Prezydenta RP oraz listy gratulacyjne od Wicepremiera, Ministra Gospodarki i Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Dodatkowo wręczono im dyplomy i puchary.

Firma VICTORIA CYMES otrzymała wyróżnienie „DOBRY PRODUKT- SILNA POLSKA”

Piknik Poznaj Dobrą Żywność – rodzinne święto polskiej żywności.  Firma VICTORIA CYMES miała zaszczyt uczestniczyć w tym wielkim wydarzeniu.

W sobotę 14 czerwca odbył się zorganizowany przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi 11. Piknik Poznaj Dobrą Żywność, który stał się świętem polskiej żywności. W ogrodach Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie przygotowano prezentacje i degustacje polskich produktów wyróżnionych prestiżowym znakiem „Poznaj Dobrą Żywność” oraz żywności wytwarzanej w krajowych i unijnych systemach jakości, wyrobów tradycyjnych i regionalnych, a także produktów ekologicznych. Na Pikniku  można było zapoznać się z ofertą wypoczynku na wsi, obejrzeć wystawę historycznych maszyn i urządzeń rolniczych, czy też odwiedzić mini ZOO ze zwierzętami hodowlanymi. Dla najmłodszych gości przygotowano wiele zabaw i gier związanych z żywnością. Udział w wydarzeniu wzięli przedstawiciele korpusu dyplomatycznego, świata biznesu i polityki oraz mediów.


Już po raz 11.  Odbyło się spotkanie z żywnością ze znakiem Poznaj Dobrą Żywność. Program PDŻ jest doskonale rozpoznawany przez polskich, ale coraz częściej, także przez unijnych konsumentów. PDŻ jest znakiem, który świadczy o tym, że wyróżniona nim produkt charakteryzuje się wysoką jakością.

Głównym celem programu PDŻ jest kreowanie pozytywnego wizerunku artykułów rolno-spożywczych wysokiej jakości. Znak Poznaj Dobrą Żywność informuje konsumentów o tym, że wybrany przez nich produkt jest wytworzony ze sprawdzonych surowców i posiada prawidłowe oznakowanie. Umieszczany na opakowaniu, ma ułatwiać odszukanie produktu wysokiej jakości, bezpiecznego i smacznego wśród wielu innych na sklepowych półkach.

W ogrodach SGGW na dorosłych i dzieci oprócz degustacji produktów ze znakiem Poznaj Dobrą Żywność, oczekiwać będą liczne rodzinne atrakcje przygotowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz stowarzyszenia branżowe.

dobry

Certyfikaty Dobry Produkt oraz Nagrody Rynku Spożywczego 2014 wręczone

Katowice/Warszawa, 16 października 2014 r. – Certyfikaty Dobry Produkt , a także Nagrody Rynku Spożywczego 2014, prestiżowe wyróżnienia dla najlepszych produktów spożywczych oraz liderów branży i wydarzeń wspierających pozytywne zmiany zachodzące w polskim przemyśle i handlu spożywczym zostały wręczone podczas pierwszego dnia największej w Polsce debaty sektora spożywczego i handlu - VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

 

Certyfikaty Dobry Produkt to prestiżowe nagrody przyznawane przez redakcje magazynu Rynek Spożywczy, serwisów portalspozywczy.pldlahandlu.pl wspólnie z Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji oraz gronem ekspertów.

 

Mają postać certyfikatów, które mogą być eksponowane na opakowaniach nagrodzonych produktów przez okres roku. Celem nagród jest popularyzacja i promocja najlepszych produktów spożywczych, wyróżniających się jakością, innowacyjnością, sposobem opakowania, a także tych, które znajdują największe uznanie u klientów.

 

  

Certyfikaty Dobry Produkt 2014 przyznane zostały w trzech kategoriach:

1. Innowacyjny produkt dla

a) Viva Digestive (herbatniki ułatwiające trawienie), którego producentem jest European Foods SA, Draganesti

b) Fantasia di Frutti (mrożone owoce w polewie kakaowej) – marki Igloopol, którego producentem jest ANO Sp. z o.o. z Dębicy

c) Zioła mrożone (bazylia, koperek, pietruszka, 8 ziół) – firmy Frosta

d) Puffins (suszone jabłka, suszone wiśnie), którego producentem jest Microfood Piotr Barczyk

e) Ślimaki w bulionie warzywnym – firmy Eko Snails Garden z Rydzówki

2. Produkt Tradycyjny i Regionalny dla:

a) Kurczak zagrodowy z Podlasia, którego producentem jest Zakład Sedar SA Grupy Drosed

b) Wędzona sieja miedwiańska (miedwieńska) i sielawa z jeziora Miedwie – firmy FBHU Modehpolmo, Szczecin

c) Pstrąg wędzony naturalny – producent Gospodarstwo Rybackie Zielenica Anna i Łukasz Skowrońscy z Kobylnicy

d) Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Agrilogis za Makaron owsiany pełnoziarnisty nitka

e) Kiełbasa gospodarza z gęsiną (marka własna sieci Tesco Polska), której producentem są Zakłady Mięsne Silesia SA z Sosnowca

3. Produkt Wysokiej Jakości dla:

a) Pasztet z warzyw Fit Bomba witaminowa z selera, którego producentem jest Vitamedica.eu Sp. z o.o. z Krakowa

b) Naturalna woda mineralna Kinga Pienińska - butelka szklana 0,30 l i 0,7 naturalna oraz Naturalna woda mineralna Kinga Pienińska - butelka pet 0,5 l i 1,5 l bez gazu, firmy GFT – Goldfruct Sp. z o.o., Krościenko n. Dunajcem

c) Cider INN Niebieski Wytrawny – producent JRBB Sp. z o.o., Warszawa

d) Linia produktów Charlotte (marka własna Tesco): "Świat orzechów Mix fantazyjny" 
i "Świat orzechów Mix klasyczny” firmy Jutrzenka Dobre Miasto

e) Pasta z pieczonej papryki i pomidorów – firmy Kozat SA

f) Łosoś norweski Bio firmy Limito SA

g) Just! Mousse – naturalne musy owocowe – firmy Menii Łukasz Jakubowski, Pabianice

h) Family Fish Dorsz atlantycki polędwica – firmy Nord Capital Sp. z o.o., Rekowo Górne

i) Świeże soki Cymes – sok z marchwi firmy Victoria Cymes Sp. z o.o., Wałcz

j) Musztarda francuska specjalna – firmy Tarsmak Józef Gondek Teresa Gondek, Radgoszcz

Certyfikat szczególny, gdyż jego laureat został wyłoniony w drodze głosowania internautów – czytelników portalu portalspozywczy.pl – otrzymał produkt Fantasia di Frutti (mrożone owoce w polewie kakaowej) – marki Igloopol, którego producentem jest ANO Sp. z o.o. z Dębicy.

Podczas gali wieńczącej pierwszy dzień VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu zostały wręczone także Nagrody Rynku Spożywczego 2014. Celem wyróżnień redakcji Rynku Spożywczego oraz portali dlahandlu.pl orazportalspozywczy.pl jest wspieranie pozytywnych zmian zachodzących w polskim przemyśle i handlu spożywczym (wszystkie nagrody są równoważne). W tym roku przyznane zostały w trzech kategoriach: Wydarzenie Rynku Spożywczego, Lider Rynku Spożywczego i Innowator Rynku Spożywczego. Wszystkie nagrody są równoważne.

W kategorii Wydarzenie Rynku Spożywczego 2014: wyróżnienie trafiło do Grupy Auchan, za odważne przejęcie od firmy Metro AG sieci hipermarketów Real w Polsce 
i regionie. Przejęcie sieci Real było największą transakcją na polskim rynku handlowym ostatnich lat. Jej wartość to ponad 1 mld euro. W styczniu 2014 r. francuski operator otrzymał zgodę od UOKiK na przejęcie 49 sklepów Real działających w Polsce. Dzięki tej transakcji Auchan z 78 hipermarketami stał się największym operatorem sieci hipermarketów pod względem powierzchni sprzedaży w kraju.

W kategorii Lider Rynku Spożywczego 2014 cztery tytuły otrzymały:

a) Grupa Cedrob za stworzenie samowystarczalnego giganta drobiarskiego z własnymi wytwórniami pasz, fermami reprodukcyjnymi, wylęgarniami piskląt, fermami tuczu, ubojniami, zakładem przetwórczym i sklepami firmowymi. Cedrob to lider w produkcji mięsa i przetworów drobiowych, a jednocześnie największa firma w branży z krajowym kapitałem. Już wkrótce Cedrob za sprawą przejęcia spółki PKM Duda stanie się jedną 
z największych firm spożywczych w kraju. Po zamknięciu transakcji roczne przychody grupy przekroczą 4 mld zł.

b) Krajowa Spółka Cukrowa za konsekwentne budowanie grupy spożywczej, na bazie największego polskiego producenta cukru. KSC dokonała przejęć spółek w sektorze spożywczym. Dzięki akwizycjom KSC działa obecnie w następujących segmentach rynku rolno-spożywczego: cukrowniczym, zbożowo-młynarskim, przetwórstwa ziemniaka oraz owoców i warzyw. Władze KSC zapowiadają, że chcą stworzyć jedną z największych 
w kraju grup spożywczych. Krajowa Spółka Cukrowa jest największym w Polsce 
i siódmym co do wielkości producentem cukru w Europie. Powstała w sierpniu 2002 r. Jej udział w krajowym rynku wynosi blisko 40 proc.

c) OSM Łowicz za umocnienie swojej pozycji na rynku. Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska z Łowicza jest trzecią co do wielkości przychodu i przetworzonego mleka polską firmą mleczarską. Charakterystyczne logo z łowickim motywem rozpoznaje większość klientów w Polsce. Systematycznie wprowadza innowacyjne produkty na rynek krajowy, a ponadto mocno rozwija eksport. Jej produkty można spotkać w sklepach na Słowacji, w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, a nawet Mongolii. Zdolności skupowe i przerobowe OSM w Łowiczu to ponad 1,3 mln litrów mleka na dobę.

d) Lidl Polska Sklepy Spożywcze i Kaufland Polska Markety. Sieci Lidl Polska 
i Kaufland Polska dzięki konsekwentnej, efektywnej i nietuzinkowej strategii rozwoju 
i komunikacji zbudowały niezwykle mocną pozycję na polskim rynku handlowym. Należy podkreślić, że obie należące do Grupy Schwarz sieci detaliczne działają w Polsce niezależnie, konkurując o klienta nie tylko ze sobą, ale także z największymi firmami handlowymi z kraju i zagranicy. Dzięki ich skuteczności Grupa Schwarz jest obecnie wiceliderem handlu detalicznego w Polsce.

W kategorii: Innowator Rynku Spożywczego laureaci to:

a) Grupa Ambra, producent i dystrybutor win oraz cydru, za osiągnięcie pozycji lidera na młodym, dynamicznie rozwijającym się rynku cydru w Polsce, a także ważnej roli 
w popularyzacji tej nowej kategorii produktowej wśród polskich konsumentów. Cydr Lubelski, produkowany przez spółkę Ambra, zdobył w krótkim czasie prawie 50 proc. udziałów w krajowym rynku. Rynek cydru w Polsce rozwija się dynamicznie 
i w perspektywie 3-5 lat ma może osiągnąć poziom ok. 70 mln litrów.

b) Tesco Polska za zdobycie pozycji lidera e-handlu w Polsce, a także konsekwentne wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w handlu, które czynią zakupy Polaków łatwiejszymi i przyjemniejszymi. Obecnie usługa Tesco Ezakupy jest już dostępna w 19 aglomeracjach miejskich i jest obsługiwana przez 23 hipermarkety. Dzięki temu sieć może dostarczać e-zakupy mieszkańcom ponad 210 miast. Dostęp do tej usługi ma prawie 13 milionów Polaków. W kwietniu 2014 r. Tesco obsłużyło milionową dostawę, do końca roku chce dostarczyć 1,5 miliona dostaw.

c) Green Factory Holding za innowacyjne podejście do biznesu w przetwórstwie 
i produkcji warzyw. Green Factory jest największą i najbardziej innowacyjną w kraju firmą specjalizującą się w produkcji wyrobów typu convenience, w kategorii sałatek pakowanych i miksów sałat. Firma nie tylko odpowiada na potrzeby, ale także kreuje swoimi produktami trendy na rynku produktów convenience w Polsce. Firma Green Factory ma trzy nowoczesne zakłady produkcyjne – w Niepruszewie, w Zakroczymiu oraz w Zdunowie.

***

Forum Rynku Spożywczego i Handlu (Food Market & Retail Forum) to największa 
w Polsce konferencja sektora spożywczego oraz handlowego, dwa dni, kilkanaście debat, blisko 100 panelistów, ponad 1000 uczestników. Organizatorem wydarzenia jest Grupa PTWP SA, wydawca m.in. magazynu Rynek Spożywczy oraz portali dlahandlu.pl 
portalspozywczy.pl.

Szczegółowe informacje na temat konferencji znajdują się pod adresem:

http://www.portalspozywczy.pl

 

Laureaci Certyfikat Dobry Produkt

 

JoomShaper